انواع بازاریابی ها را توضیح دهید:
مروری بر بازاریابی دیجیتال آنلاین
۲ رکن اصلی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین است. با این اوصاف، از آنجایی که در یک راهنمای جداگانه در مورد بازاریابی آنلاین صحبت خواهم کرد، به منظور کامل بودن، فقط به حوزه های مختلف بازاریابی آنلاین اشاره می کنم.
۷ دسته بزرگ بازاریابی آنلاین عبارتند از:
- بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
- بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
- تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
- بازاریابی وابسته
- بازاریابی ایمیلی
- مقدمه ای بر بازاریابی دیجیتال
پنج دسته اصلی بازاریابی دیجیتال وجود دارد:
- بهبود بازاریابی آفلاین
- بازاریابی رادیویی
- بازاریابی تلویزیونی
- بازاریابی تلفنی
- کدهای QR
بازاریابی آفلاین پیشرفته نوعی بازاریابی است که به صورت آفلاین انجام می شود، اما با دستگاه های الکترونیکی تقویت می شود.
به عنوان مثال، اگر رستوران شما از iPad برای مشتریان شما استفاده می کند تا سفارش دهند، تجربه آفلاین خوردن غذاهای تایلندی با این دستگاه الکترونیکی افزایش می یابد.
چندین دهه است که مردم از رسانه های دیجیتال برای تقویت بازاریابی خود استفاده می کنند.
بعد، بازاریابی رادیویی وجود دارد. دفعه بعد که می شنوید یک فروشنده ماشین آزاردهنده و بیش از حد مشتاق هر کلمه تبلیغاتی خود را فریاد می زند، از آقای مارکونی تشکر کنید.
البته، ما نمیتوانیم بازاریابی تلویزیونی را که بیش از نیم قرن است، فراموش کنیم.
بازاریابی تلفنی بزرگترین و سریعترین حوزه بازاریابی آفلاین است که مسلماً با شکستها، شکستها و شکستهای زیادی همراه است.
بازاریابی رادیویی:
در واقع، در حال رونق است:
نزدیک به ۲۴۴ میلیون آمریکایی هر ماه به رادیو گوش می دهند.
مردم به طور متوسط ۹۹ دقیقه در روز را صرف گوش دادن به محتوای رادیویی می کنند.
پیش بینی می شود هزینه تبلیغات رادیویی به ۱۱ میلیارد دلار برسد.
در سالهای اخیر، رادیو حرکت هوشمندانهای انجام داد این که مجریان برنامه حمایتهای تبلیغاتی را در ابتدای برنامهها بخوانند.
برای ایجاد یک حمایت مالی، ایستگاه های رادیویی محلی خود را با یک جستجوی سریع در گوگل پیدا کنید. ایستگاهی را پیدا کنید که مخاطبان آن جمعیت شناسی هدف شرکت شما را منعکس کند. ایستگاه های رادیویی باید بتوانند داده هایی را در اختیار شما قرار دهند که به شما در انتخاب مناسب کمک می کند.
به عنوان مثال، اگر شرکت شما محصولات بارداری می فروشد، می خواهید یک برنامه رادیویی پیدا کنید که شنونده متوسط آن یک زن بین ۲۴ تا ۴۰ سال باشد.
اگر به مسیر تبلیغات رادیویی سنتی بروید، نکته کلیدی این است که سرگرم کننده باشید و توجه شنونده را به خود جلب کنید.
کادیلاک و دایری کویین دو برندی هستند که تبلیغات رادیویی را به صورت ثابت ارائه می کنند.
بازاریابی تلویزیونی:
بازاریابی تلویزیونی آنقدر بزرگ است که بعید به نظر می رسد که هرگز به طور کامل از بین برود. با این حال، با دور شدن مصرف کنندگان از تلویزیون سنتی به نفع خدمات پخش مانند Netflix و Amazon Prime، این در حال تغییر است.
چند واقعیت سریع در مورد بازاریابی تلویزیونی:
۱۲۲٫۴ میلیون خانوار در ایالات متحده تلویزیون دارند.
ارائه دهندگان کابل بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ سالانه ۶ میلیون مشترک از دست داده اند.
۸۵ درصد از خانوارهای ایالات متحده حداقل یک سرویس استریم دارند.
اگرچه تبلیغات تلویزیون کابلی برای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب دشوارتر است، در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات دیجیتال، بازگشت سرمایه پایینی دارند، و به طور کلی در عصر دیجیتال نامربوط به نظر می رسند، یک نوع از تبلیغات تلویزیونی وجود دارد که ممکن است هنوز ارزشش را داشته باشد. اما برای شما هزینه زیادی خواهد داشت.
به یاد دارید که گفتم اجاره یک بیلبورد در میدان تایمز می تواند ۵۰۰۰۰ دلار در روز هزینه داشته باشد؟
یک آگهی بازرگانی ۶۰ ثانیه ای که در جریان Super Bowl پخش شد، ۵٫۶ میلیون دلار هزینه دارد.
تبلیغات اغلب ویروسی و به یاد ماندنی هنوز هم به لطف اثر گرده افشانی متقاطع هزینه خود را می پردازند.
تقریباً ۱۰ درصد از کل اشتراکگذاریهای تبلیغاتی تلویزیونی در رسانههای اجتماعی از تبلیغات Super Bowl است.
بنابراین حدود ۸ درصد از کل بازدیدها در یوتیوب که به ویدیوهای تبلیغاتی تلویزیونی می روند را انجام دهید.
اگر تبلیغات شما به لیست سیاه راه پیدا کند (تبلیغاتی که شبکه تصمیم میگیرد نمیتواند در تلویزیون نمایش داده شود)، تأثیر ویروسی معمولاً قویتر است، مانند تبلیغ بدنام Carl’s Junior که در Super Bowl 2015 نمایش داده نشد.
علاوه بر این، این تبلیغات تجاری به دارایی های آنلاین تبدیل می شوند و در طول زمان میلیون ها بازدید YouTube را ایجاد می کنند.
متأسفانه، هیاهوی تبلیغات Super Bowl احتمالاً بیشتر بقایای یک دوره موفقیت است که در شرف محو شدن است.
۲۷ میلیارد دلاری که هنوز سالانه شرکتها در سرتاسر جهان برای تبلیغات تلویزیونی خرج میکنند ممکن است همیشه بهترین سرمایهگذاری رو به جلو نباشد. تبلیغات تلویزیونی، به شکلی که ما می شناسیم، در حال تغییر است تا راه را برای تجارب سفارشی تری که در حال حاضر به آن عادت کرده ایم باز کند.
بنابراین، اگر قصد انجام بازاریابی دیجیتال آفلاین را دارید، پیشنهاد میکنم بر روی یک پلتفرم یا کانال بازاریابی در آینده تمرکز کنید – که در مورد بازاریابی تلویزیونی به معنای خدمات پخش است.
بازاریابی تلفنی:
نزدیک به ۷۵ درصد از آمریکایی ها صاحب گوشی هوشمند هستند و افراد بیشتری از طریق تلفن های خود به اینترنت دسترسی دارند تا از طریق رایانه رومیزی یا لپ تاپ.
بازاریابی موبایلی اینجاست که بماند. در سال ۲۰۱۵، برای اولین بار، مبلغی که برای تبلیغات موبایلی صرف می شود، بیشتر از مبلغی است که برای تبلیغات دسکتاپ صرف می شود و بازار همچنان به رشد خود ادامه می دهد.
بیایید به چند روش آفلاین برای بازاریابی محصولات خود با استفاده از بازاریابی تلفنی نگاه کنیم.
تماس و پیامک:
تماس سرد عمل تماس با فردی بدون تماس قبلی در تلاش برای فروش است.
تماس سرد می تواند به طور متوسط سه فروش در روز ایجاد کند، بنابراین مقیاس پذیری رسانه های اجتماعی یا ایمیل را ندارد. با این حال، می تواند یک روش معتبر بازاریابی در برخی صنایع باشد.
چیزی که بهتر کار می کند بازاریابی از طریق پیامک است، یک “برنامه” موجود در هر تلفن.
به صورت آنلاین یا آفلاین، یک پیام متنی تقریباً قابل خواندن است.
در حالی که شما قطعاً باید ابتدا مجوز دریافت کنید، برای مثال، با ارسال یک کلمه خاص به یک شماره تلفن از مشتریان خود، چندین ارائه دهنده بازاریابی متنی را در مقیاس بزرگ ارائه می دهند.
راه های مختلفی برای استفاده از بازاریابی پیامکی وجود دارد.
معاملات ویژه، کوپنها و تخفیفها برای رستورانها عالی هستند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند و بازدیدکنندگان را به افراد عادی تبدیل کنند.
استفاده از یادآورهای متنی به عنوان خدمات مشتری نیز می تواند بازاریابی تلفن همراه شما را مانند بسیاری از داروخانه ها بهبود بخشد. آنها وقتی نسخه آنها آماده تحویل است به مشتریان هشدار می دهند.
گزینه دیگر ایجاد یک برنامه وفاداری است که در آن قراردادها و هدایای ویژه مشتریان شرکت کننده را پیامک می کنید…