چک لیست راه اندازی Help Desk

  ۱– مسیرهای ارتباطی

مسیرهایی که از طریق آنها مشتری می تواند با شما ارتباط برقرار کند را تعیین کنید. این مسیرها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • ایمیل
  • پورتال خدمات
  • پایگاه دانش
  • انجمن
  • چت زنده
  • شبکه های اجتماعی
  • مسیرهای دیگر

  ۲– تنظیمات اولیه و گردش کار

  • فرم تماس با فیلدهای اضافی بسازید.
  • با استفاده از یک لیست از پیش تعریف شده یا با اضافه کردن موارد مختلف شرایطی برای ارسال تیکت و درخواست برای مشتری فراهم کنید.
  • از تمپلتهای سفارشی شده برای دریافت و ارسال ایمیل استفاده کنید.
  • اعلان های تنظیم ایمیل را تنظیم کنید.
  • قوانین توافقنامه سطح خدمات (SLA) را اعمال کنید.
  • ساعاتی برای ارتباط نمایندگانتان در بخش پشتیبانی با شما تنظیم کنید.

  ۳– مدیریت تیکت ها  

   ۱ترتیبی بدهید که بتوانید با دریافت گزارشهایی، با کل تیم یا با برخی از اعضا ارتباط داشته باشید.

   ۲– فرایند توزیع تیکتها و درخواست ها را با استفاده از Smart Assignments انجام بدهید.

  ۴اتوماسیون

  • از قبل پاسخهایی آماده کنید تا تیم پشتیبانی بتواند از آن به عنوان الگویی در چتها و پیامها استفاده کنید.
  • برای ارسال پاسخ های خودکار در چت، سازماندهی اعلان های خودکار و موارد دیگر از روند اتوماسیون استفاده کنید.
  • از چت بات (Chatbot) برای راهنمایی مشتریان و ارائه پاسخهای فوری به سوالات رایج آنها تنظیم کنید.

  ۵– مدیریت تیم

  • عوامل پشتیبانی بیشتری به تیمتان اضافه کنید.
  • با استفاده از ابزارهای وارد کردن اسامی، لیستی از مشتریان فعلی تان تهیه کنید.
  • نمایندگانتان را بر اساس بخشهای مختلف تیم (فروش، پشتیبانی، بازاریابی و غیره) تقسیم بندی کنید.

  ۶تنظیمات پیشرفته

  • از قابلیت احراز هویت یکپارچه (Single Sign-On) برای ورود مشتری به سایت یا برنامه خودتان استفاده کنید.
  • به رتبه بندی رضایت مشتری دقت کنید تا بفهمید آیا مشتری از محصول شما رضایت دارد یا خیر.
  • نرم افزار Help Desk را با استفاده از API (رابط برنامه نویسی کاربردی) یا سایر روشها با برنامه های دیگر سه بعدی ادغام کنید.

  ۷– آماده شدن برای راه اندازی نرم افزار

  • پایگاه دانش داخلی (ویکی شرکت) که در آن سیستم و قوانین شرکت توضیح داده شده برای نمایندگان پشتیبانی خودتان ایجاد کنید.
  • تیم خود را آموزش بدهید.
  • با اعضای تیمتان سیستم را آزمایش کنید.
  • یکپارچه سازی را آزمایش کنید
  • راه اندازی را شروع کنید.