تبلیغات چیست ؟
«تبلیغات» (Advertising) از قدیمیترین روشهای بازاریابی است که معمولاً با هدف تأثیرگذاری بر اقدامات مخاطبان به منظور افزایش فروش خدمات یا محصولات انجام میشود. در واقع تبلیغات روشی مؤثر برای معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان هدف است. تبلیغات خوب به تبلیغاتی گفته میشود که مؤثر و بهیادماندنی باشند.
به طور کلی، میتوان ویژگیهای تبلیغات خوب را به شکل فهرست زیر خلاصه کرد.
- تبلیغات خوب باید تصویر مطلوبی از کسب و کار شما بسازند.
- تبلیغات باید مزایای استفاده از محصولات و خدمات شما را به خوبی شرح دهند.
- افزایش آگاهی درباره محصولات و خدمات در تمامی مراحل رونمایی از محصولات و خدمات از اهداف مهم تبلیغات است.
- تبلیغات باید مخاطبان هدف، مخطابان جدید و مشتریان احتمالی را هدفگذاری کنند و باعث افزایش سود کسب و کار شوند.
- یکی دیگر از ویژگیهای تبلیغات خوب، تشویق مشتریان به پرسیدن سؤال درباره کسب و کار و ارائه راههای تماس برای برقراری ارتباط با آنهاست.
- افزایش میزان تقاضای محصولات و خدمات از طرف کاربران به منظور افزایش فروش نیز از ویژگیهای تبلیغات خوب است.
هدف از تبلیغات چیست ؟
هدف اصلی تبلیغات، جلب توجه افراد به یک محصول است. پس از جلب توجه، هدف این است که افراد را به خرید آن محصول علاقهمند کنید، حتی اگر پیش از این قصد خرید چنین محصولی را نداشتهاند. در تبلیغات از علم روانشناسی نیز برای تأثیرگذاری روی فکر و احساسات مخاطبان درباره محصولات یا خدمات استفاده میشود.
اما تنها هدف تبلیغات، تشویق مخاطبان به خرید نیست. بلکه بسته به اهداف کمپینهای تبلیغاتی کسب و کارها، تبلیغات میتواند اهداف متفاوتی از جمله نمونههای فهرست زیر داشته باشد.
- افزایش «آگاهی از برند» (Brand Awareness)
- هدایت مشتریان احتمالی به آشنایی با کسب و کار
- تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات جدید و قدیمی برای افزایش فروش آنها
- معذفی محصولات و خدمات جدید به بازار
- بیان تفاوتهای محصولات با محصولات تولیدشده توسط کسب و کارهای رقیب
تبلیغات علاوه بر اهداف مختلف، انواع مختلفی نیز دارد. زمانی که متوجه شوید هدف شما از تبلیغات چیست، میتوانید استراتژی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات در بیلبوردها و تبلیغات در شبکههای اجتماعی از انواع مختلف تبلیغات به شمار میروند. د
تعریف تبلیغات
برای اینکه بفهمیم تبلیغات چیست، ابتدا باید بفهمیم تبلیغات چیست. تعریف تبلیغات صنعتی است که برای جلب توجه عموم به چیزی، معمولاً یک محصول یا خدمات استفاده می شود.
تعریف تبلیغات وسیله ارتباطی است که در آن یک محصول، برند یا خدمات به بیننده ارتقا می یابد تا علاقه، تعامل و فروش را جلب کند. تبلیغات (اغلب به تبلیغات یا تبلیغات خلاصه می شود) به اشکال مختلف، از کپی گرفته تا ویدیوی تعاملی، و تبدیل به یکی از ویژگی های مهم بازار برنامه ها شده اند.